Thorn without a rose

Alla inlägg under januari 2011

Av rikku - 31 januari 2011 21:06

Nu har jag jobbat två dagar på Volvo. Det är kul, men samtidigt jobbigt. Man blir trött och känner verkligen av att man har jobbat. Dessutom ger mina nya arbetsskor mig enorma skoskav, så efter arbetsdagen idag så haltade jag fram. Men det blir väl bättre med tiden. Antingen vänjer sig skorna eller också fötterna. I don't care which.


Mer än så orkar jag inte skriva idag. Nu ska jag sova. Jag ska upp tidigt imorgon igen.


God natt.

Av rikku - 26 januari 2011 13:26

Okej, det här börjar bli irriterande. Det här är andra eller tredje gången som jag har blivit utloggad när jag trycker på "publicera"-knappen, vilket resulterar i att inlägget försvinner. Störande!


Nå. Vi försöker igen.


Jag var ju på intervju idag åt ett bemanningsföretag. Det gick bra. Ja, mer än bra, för jag blev erbjuden anställning direkt! Så imorgon börjar jag jobba. Inte var som helst heller, utan på Volvo! Hurra! Det är ju dit jag har velat hela tiden, ända sen jag slutade på Volvo Lastvagnar i Umeå 2005. Yay!


Roligast av allt var att under intervjun så ringde min mobil. Jag frågade om jag kunde svara, och hon sa att det gick bra. Det visade sig vara ytterligare ett bemanningsföretag! Det var samma bemanningsföretag som jag var på intervju hos i oktober, där tjänsten försvann. Jag förklarade att jag inte kunde prata just då, och bad henne återkomma om 30 minuter, vilket hon sa att hon skulle göra. (Hon har fortfarande inte ringt tillbaka, men det gör ju inget nu).


Japp, så anställning från och med imorgon har jag. Gissningsvis blir det provanställning 6 månader, som vanligt, men jag vet ju inte säkert än. Jag vet inte vad jag kommer få i lön på Volvo, men herregud, det är ju VOLVO! Snittlönen där kan inte vara annat än bra. :)


Enda kruxet är hur vi ska lösa det med barnen fram tills att vi får skola in dem den 15:e februari. Antagligen kommer vi få be Tommys mamma om en massa hjälp.. hoppas bara att hon orkar och vill hjälpa oss så mycket. Annars får väl Tommy be om tjänstledigt, eller nåt.


Ytterligare ett plus för den här dagen, det är att vår förre hyresvärd ringde upp i förmiddags. Han undrade om vi var helt utflyttade och klara, vilket vi ju är (och har meddelat, men han har väl missat det) för det var några som ville komma och titta på lägenheten. Det vore ju toppen om nån ville ta lägenheten från 1:e februari, så vi fick tillbaka hyran vi har betalt. Det skulle verkligen vara grädden på moset. :)


Yes!

Av rikku - 25 januari 2011 23:26

Imorgon ska jag på ytterligare en intervju. Spännande! Helt plötsligt väller intervjutillfällena in. :) Hoppas att något av dessa ger mig ett jobb bara. Har inte riktigt tid att skriva mer nu, så jag skriver kanske mer imorgon när jag kommer hem från intervjun.

Av rikku - 24 januari 2011 14:34

Barnen har fått plats på förskola! Det lönar sig alltså att ringa, ligga på och tjata. Från att vi kanske skulle få vänta till augusti så har vi nu fått plats i februari. Vad skönt! Då löser det sig om jag skulle få ett jobb och tar bort en liten klump i magen. Vi har ju funderat på hur vi ska lösa det med barnen om jag får ett jobb, men nu ordnar det sig ändå, alltså. Härligt! :)

Av rikku - 22 januari 2011 13:09

Dagens födelsedagstårta, i väntan på gästerna. :)

Av rikku - 21 januari 2011 21:50

Lukas andra födelsedag (eller säger man tredje?) är över. Barnen ligger och sover sen snart två timmar tillbaka och lugnet har infunnit sig. Mor är här på besök och ska stanna ett tag, till framförallt barnens glädje. (Naturligtvis är det roligt för oss vuxna också, men det är ju inte samma sak). Utöver presenterna han fick av oss så har han nu också fått en stor leksakshaj som tydligen biter fingrarna av alla, när den inte är en bebis som behöver mat, förstås. :)


Imorgon kommer Tommys familj hit och då blir det ny orgie i paketöppning, antar jag. Stackars Vanja. Hon såg så avundsjuk ut när Lukas fick sina paket. "Är det bara Lukas presenter?" frågade hon. Jo, så är det ju, fast Vanja fick ju en liten grej också, just för att det inte skulle bli så jobbigt för henne att se lillebror få en massa saker. Men det är klart att det blir jobbigt ändå.


Mamma och jag gjorde tårta idag också, för övrigt. En blåbärstårta. Lukas blev jätteglad över tårtan, men åt han den? Nä, han bara plockade av blåbären som var som garnering och bad om mer blåbär. "Meeer bäbä". Eftersom det var hans födelsedag så fick han som han ville. Jag tog upp fler blåbär ur frysen och tinade lite lätt. De var fortfarande ganska frusna inuti, men det gick att äta dem. Gosh! vad blå han blev! :D


      



Jag har även sökt en massa nya jobb idag. Jag kan ju inte räkna med att få jobbet jag var på intervju på, så det gäller att fortsätta mata ut ansökningar. Nåja.. "mata ut" kanske är fel ord i sammanhanget. Jag skickar ju inte ut hundratals ansökningar om dagen. Det skulle jag aldrig orka ens en gång. Det ÄR faktiskt jobbigt och påfrestande att skriva ansökningar. Men jag fick i alla fall iväg fyra stycken idag och det är ju inte så illa det heller. Man kan ju hoppas på att jag får nåt av alla jobb jag söker. :)

Av rikku - 21 januari 2011 11:07

Idag är Lukas FÖDELSEDAG! Lilla killen blir två år! Jösses, vart tog de åren vägen? Jag tycker att det var igår som han var en liten mysig bebis som låg och snuttade. Men nu blir han minsann stor. Talet har ju kommit igång explosionsartat också, så nu förstår vi honom så otroligt mycket mer än för 2-3 månader sen.


Men på sistone har han blivit så klumpig, så jag funderar över om han växer explosionsartat också. Idag torkade jag upp det fjärde utspillda mjölkglaset, så jag funderar på om det är dags att börja med pipmugg igen. Åtminstone för ett tag, för så jäkla kul är det inte att torka upp mjölk.


Nå. Presenter. Lukas blev ju uppvaktad på sängen, såklart, med mjölk och kakor och presenter. Han fick:

  • Timmy Lamm.
  • Bamse.
  • En piratkikare.
  • En film (Tjorven och Mysak).
  • En tröja och ett par strumpor.

Han blev visserligen jättenöjd (och Vanja jätteavundsjuk, trots att vi hade gett henne en leksak också), speciellt över piratkikaren och Timmy Lamm (som kan säga "bäääää"), men han ville ändå ha mer presenter. "Meeeer senter. Meeer senter." Gullunge. Nå, han kommer ju få som han vill, för imorgon har vi kalas för honom. :)

Av rikku - 20 januari 2011 12:08

Om 20-30 minuter kommer svärmor hit för att passa barnen och sen är det dags att kasta sig iväg på intervju. Jag har ingen aning om vad jag ska säga, vilka egenskaper jag ska ta upp för att förbättra mina chanser eller nånting. Så här är det ALLTID. Jag är alltid helt jäkla oförberedd inför en intervju. Oftast kanske det beror på att jag får reda på dagen innan att jag ska intervjuas men ändå.


Gah! Bara att hålla tummarna för att det går bra.


Sen är det ju lite saker som måste ordna sig också om jag ska kunna ta jobbet.. Plats på förskolan till barnen, exempelvis.. Vette fan hur vi ska kunna jobba båda två utan förskoleplats.. :/

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards