Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Äntligen lite svalka.

Av rikku - 30 juli 2008 13:45

Ja, jag vet, man ska inte klaga på vädret när det äntligen är varmt, men det har varit alldeles för varmt den senaste veckan. Det har nog legat rätt jämnt på 30-35 grader om dagarna. Tommys mamma har någon slags termometer som mäter lägsta temperaturen på nätterna på i fredags (tror jag att det var) så hade det som lägst varit 17 grader "kallt". Undra på att man går runt och svettas.


Men idag är det faktiskt ganska mycket moln ute och temperaturen har sjunkit till behagliga grader. Skönt. Då kanske jag och Vanja kan vara ute mer än en halvtimme åt gången idag. :)


Igår ringde jag till kommunen angående Vanjas dagisplats. Vi hade ju tänkt att hon skulle börja i oktober, men nu när vi har en liten till i magen så är det ju väldigt onödigt. Hon får vänta tills nästa pyre börjar dagis. :) Det jag var lite orolig för var att hon skulle förlora sin plats i kön och bli nollställd, så att säga, men damen jag pratade med försäkrade att hon fick behålla sin plats och så skulle hon höra av sig till mig om ett år och se om Vanja ville börja på dagis då istället. Ville jag ha en plats tidigare så får jag höra av mig till dem. Utmärkt lösning, tycker jag. Nu tror jag i och för sig inte att vi kommer vilja sätta Vanja på dagis ett år från nu eftersom den nya bebisen inte kommer vara mer än ett halvår gammalt då, men det kan jag ju säga till dem om ett år. :) Kanske blir dagis för Vanja och pyret januari 2010 eller nåt.


Jag ringde även till hyresvärden häromdagen. Dels så funkar inte vårt garage för närvarande och dels hade jag lite klagomål på balkongen. När det gäller garaget så var det som så att det var en skada på det redan när vi fick det. Någon hade backat på garageporten så den var alldeles sned och tydligen så hade en sprint eller något lossnat också. Detta hade lagats provosoriskt, men nu har den lagningen gått upp och porten gick inte att stänga. Vi har lagat den ännu mer provosoriskt med en hårnål, vilket inte känns särskilt hållbart, men det gick i alla fall att stänga porten. Fastighetsskötaren hade dock semester denna vecka, men nästa vecka ska han komma hit och laga garaget.


Balkongen däremot vette fan vad de kommer göra med... Problemet är att murbruket har börjat lossna och gå sönder längst ner på väggen. Vanja kan sitta och pilla bort stora bitar, som hon sen naturligtvis försöker stoppa i munnen. Det känns inte alls hälsosamt, så jag har sagt åt dem att fixa det också. Frågan är bara vad de kan och kommer att göra. Något måste i alla fall göras, annars kan vi ju inte låta Vanja gå ut på balkongen och det vore väldigt trist. Med tanke på hur hög hyra vi betalar så borde de åtgärda det, tycker jag.


Nåja, vi får väl se nästa vecka hur det går.


För övrigt så är jag nu i vecka 16 och även om det fortfarande känns som att veckorna springer iväg så känns det som att det går lite långsammare nu när man längtar så efter ultraljudet. 19 dagar kvar till ultraljud, och nedräkning pågår. :) Förhoppningsvis blir man lugnad då och kan börja tycka att tiden springer iväg igen. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards