Thorn without a rose

Alla inlägg den 16 november 2012

Av rikku - 16 november 2012 10:34

Lily har sovit sin första natt hemma och det är snart dags att börja komma in i vardagsrutinerna igen. Men innan dess har vi en del att fixa med här hemma. Kartongen till den nya barnvagnen ska äntligen kastas (fanns garanti på att man fick lämna tillbaka barnvagnen ifall det skulle hända något före eller under förlossningen), kartonger med barnkläder, som jag tagit upp för att rota igenom efter mössor, ska tillbaka ner i källaren, sittvagnen i barnvagnsrummet ska in i förrådet och den nya barnvagnen ska ner istället. Dessutom har vi tvättid idag (perfekt timing) så då ska vi försöka få ordning på all tvätt också.


När jag säger att Lily har sovit sin första natt så överdriver jag lite grann för hon har inte sovit en hel natt. Men hon sov i alla fall till halv två, så lite sömn har jag fått. Nu har mjölken kommit igång också (inte oväntat, så mycket som hon har snuttat!), så äntligen kan hon äta sig mätt och då kommer hon sova mer. Nu på morgonen har hon sovit nästan två timmar efter frukosten och det är ju lovande.


Barnen är helt fascinerade av Lily och vill klappa, pussa, gosa, vagga och bara titta hela tiden. Lukas vill bära henne, men det får han inte, naturligtvis. Däremot har han fått testa att sitta i soffan och hålla henne i knät (med mina armar under henne) och det blev han väldigt glad över. :)


Det är bra att barnen är så glada i henne, men samtidigt måste man vara försiktig när de är omkring henne, för det är så lätt för dem att vara ovarsamma, utan att mena det, och olyckor händer så snabbt.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards