Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Dear Mr Obama.

Av rikku - 21 augusti 2013 19:52

Jag hakar på och sprider vidare denna fantastiska text som Johnny Olsson har knåpat ihop.


Bäste Herr Obama!

Vi, en del av det svenska folket som fortfarande tror på yttrandefrihet och mänskliga rättigheter, vill härmed uttrycka vår avsky inför domen som skickar en människa i fängelse i 35 år för att ha avslöjat krigsförbrytelser. Vi anser att det är en skam för en nation som sätter en ära i att framhålla sig själv som världens främsta demokrati, och om vår egen regim inte bestod av knähundar och blötdjur skulle de meddela det å våra vägnar.

I ett helt orelaterat ärende måste vi tyvärr avboka ert besök den 4-5 september. Det visade sig att vi hade bokat tvättstugan den fjärde och den femte firar vi Tommaso Campanella. Vi beklagar olägenheten. Kanske är det inte försent att hälsa på Putin ändå. Vi tror att ni skulle komma rätt bra överens.

Ring inte oss, vi ringer er.

Inte er tillgivne


P.S Er hund Bildt har ätit upp adressboken så vi var osäkra på var vi skulle skicka det här meddelandet för att ni skulle få det så snart som möjligt. Men sedan kom vi på att vi kan posta det var som helst på Internet, som den här tjejens blogg till exempel, och märka det “ALLAH AKBAR” så kommer NSA att snappa upp det och meddela er.

——-


The above, translated for you convenience by the good people of the Swedish fuck onions LO, SACO and TCO:

Dear Mr Obama!

We, the part of the Swedish people who still believe in free speech and human rights, would like to express our contempt for the sentence that means a person will serve thirtyfive years in prison for revealing crimes of war. We believe this is a disgrace for a nation that prides itself with being the worlds leading democracy, and if our own regime didn’t consist of kneedogs and wetanimals they would tell you on our behalf.

On a completely unrelated topic, we are sorry to inform you that we have to cancel your visit to Sweden September 4-5. It turns out we’ve booked the laundry room on the fourth and on the fifth we’re celabrating Tommaso Campanella. Sorry for the inconvenience. Perhaps it’s not to late to reschedule with Putin. We think you guys could really hit it off.

Don’t call us, we’ll call you.

Sincerely not yours.


P.S: Your dog Bildt ate our addressbook so we weren’t sure where to send this message to be sure you got it as soon as possible. But then we realized we could just post it anywhere on the Internet, like this girls blog for example, and mark it ALLAH AKBAR, and the NSA will pick it up and let you know.

* * *

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards