Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 7 april 2014

Provtur på häst!

Av rikku - 7 april 2014 19:49

Igår hälsade vi på Tommys kusin Ullis i Mellerud. Vanja vill hemskt gärna börja på ridskola, och jag har väl mer eller mindre lovat att hon ska få börja, men hon har ju aldrig varit i närheten av en häst innan (att stå på andra sidan av ett staket räknas inte) och det är ju fullt möjligt att hon inte vill eller vågar när hon väl är där och ser hur stora hästarna faktiskt är. Så Tommys kusin erbjöd oss att provrida på hennes hästar, och det erbjudandet var vi ju inte sena att tacka ja till! Det var ändå alldeles för längesen vi träffade Ullis, så nu fick vi ju en anledning att åka dit. :)


Vi åkte ganska tidigt, så vi var i Mellerud klockan elva på förmiddagen. Först tog vi en fika, eftersom barnen bara hade ätit frukost så var de ju ganska hungriga. Men efter fikat och lite trevligt prat så gick vi ut till hästarna. Barnen fick låna ridhjälmar och var väldigt uppspelta och ivriga. Det tog lite tid att få hästarna i ordning. Först skulle de borstas och hovarna skulle göras rent, och sen skulle de få grimma, betsel och sadlar. Men till sist var allt i ordning och det var dags för barnen att sitta upp! Ullis dotter, som är lika gammal som Lukas, var också med, så de tre barnen fick dela på två hästar. Det gick väldigt bra och de turades om att rida på båda. Vi vuxna ledde naturligtvis hästarna.


Lukas var stolt som en tupp när han fick sitta på den största hästen då det blev hans tur. Han var ganska tuff. Han vågade till och med låta hästen springa lite. Vanja var lite mer försiktig och kände sig nog lite rädd till och från, men de var så glada. Så jag tror absolut inte de blev avskräckta från att rida, snarare tvärtom. ;)


                           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards