Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 maj 2014

Av rikku - 9 maj 2014 20:27

Det kom inga böcker den här veckan. Attans då. Jag har beställt böcker i två omgångar och den första trodde jag faktisk skulle hinna fram till idag, men tydligen inte. Nåja, de kommer väl på måndag, då.


Den första vändan böcker som jag väntar på är fyra stycken Jane Austen. Stolthet och fördom, Förnuft och känsla, Emma och Övertalning valde jag. Jag blev så sugen på att läsa Austen efter att ha sett Förnuft och känsla på film tidigare i veckan. (Den var superbra!) Såvitt jag minns så har jag inte läst någon Austen än, men det är fullt möjligt att jag har gjort det och glömt bort det, eller varför inte varianten "läst boken, men vet inte om att det är den jag har läst" som jag också har råkat ut för. Jag läste ju så fruktansvärt mycket böcker när jag var liten. Jag var stamkund på biblioteket och lånade hem så många böcker som fick plats på cykeln. Jag läste en hel hög med Terry Pratchett, men hade ingen aning om att det var just Pratchett jag läste. Det upptäckte jag i 20-årsåldern när jag återupptäckte Terry Pratchett. Jag började köpa alla böckerna i Skivvärlden-serien och märkte att jag kände igen flera av böckerna när jag läste dem. Ja, då var det alltså böcker jag läste i 12-årsåldern som jag hade återupptäckt. :)


Vi får väl se om jag får samma erfarenhet med Austen eller ej.


Den andra vändan böcker jag köpte är helt och hållet Chaz fel (en vän på Google+). Han rekommenderade några böcker till mig, så jag köpte hela serien, eftersom jag ändå hade fått en rabattkupong från Adlibris för första köpet. Nu återstår att se om den är bra också. :) Dancing Gods heter serien. Jag får återkomma när jag har fått och läst dem om hur den är.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards