Thorn without a rose

Alla inlägg den 4 november 2008

Av rikku - 4 november 2008 21:15

Hoho, nu börjar jag samla på mig ordentligt med vuxenpoäng. Idag bänkade jag mig framför TVn till Rapport och A-ekonomi. Medvetet och med viljes! Det, ni. 


Det har faktiskt börjat bli väldigt intressant att titta på nyheterna, tycker jag. Man får en helt annan inblick i vad som händer och jag förstår inte varför man inte har börjat med det tidigare.


Förra veckan så fastnade jag framför SVT24, den tråkigaste kanalen i hela utbudet. Det var en intressant föreläsning om minnesforskning, inlärningsmetoder och annat. Skolforum, tror jag att det hette. Det sas mycket intressant om hjärnan, minnet, hur vi lär oss saker, när vi lär oss saker (exempelvis att bara plugga och sen skippa nattsömnen var helt värdelöst, för då kom man inte ihåg något alls) och hur hjärnan påverkas vid exempelvis demens.


Jag önskar att jag hade koll på när såna program går, för jag skulle gärna se mer sånt.


Hmm.. man kanske skulle leta reda på ett test på nätet för att se hur många vuxenpoäng man har samlat på sig vid det här laget? :)

Av rikku - 4 november 2008 14:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rikku - 4 november 2008 13:45

Det blev en pojk! Så nu är Yenny tvåbarnsmor till två små söta pojkar. :) Jag vet inte exakt när pojken föddes (pratade bara som hastigast med Markus på MSN) men han var tydligen ganska stor. 52 cm lång och 3970 gram.


Inlägget blir inte längre än så här, för jag är väldigt irriterad och ska strax börja på ett annat inlägg.


Men stort grattis till Yenny!

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards